Sunday, March 6, 2011

Mesyuarat PIBG 2011

Pada 28.02.2011 yang lalu sekolah aku SJKC Mentakab 1 telah mengadakan Mesyuarat Agung PIBG bagi tahun 2011. Selepas mesyuarat acara penyampaian hadiah kepada murid2 yang mendapat 7A dalam UPSR juga diadakan. Tidak ketinggalan juga bagi murid-murid yang mendapat 1A...tapi hadiahnya tak banyak la..cuma RM20.00 je utk setiap A yang diperoleh. Kaya betul PIBG sekolah Cina ni kan..tak macam di SK...itulah budaya mereka..tetap bersatu walaupun dlm keadaan apa sekalipun. Nilai dewan sekolah akupun mencecah 2 juta...tupun sbb sponser PIBG.Setiap tahun guru-guru di sini diberi ganjaran...utk lawatan cikgu2 kat sini saja sekurang2nya RM10 ribu diperuntukkan....Best jugalah mengajar di sini...seronok kami berjalan..bawa perut je..  


 Sempat juga kami berposing...

Macam biasalah rutin aku dan guru2 Melayu apabila tiba masa mesyuarat. Jamuan tu bahagian kami la...Maklumlah ramai juga parent Melayu yang hantar anak-anak mereka ke sini. Ini bukan apa..dah sah HALALnya jika kami yang sediakan...dah 11 tahun..rutin tetap sama..kembang dibuatnyer... 
Letak2 je dalam pinggan.....
 
Dah siap........

No comments:

Post a Comment