photo 627201q5jaigt1eg.gif

Sunday, January 30, 2011

Teddy Bear Hadiah Dari Nah


           Teddy Bear hadiah dari Nah hari ini mengingatkan aku pada nostalgia ini..

Seindah jambangan bunga ini...indahnya persahabatan kita..TQ Nah

          Terimbau kembali 1998...hari pertama aku melangkahkan kaki ke ABS Temerloh. Hari pertama aku menjejakkan kakiku ke lamanmu Sekolah Menengah Abu Bakar Temerloh hatiku begitu gugup sekali.Ntah kenapa....akupun tak pasti...
          Tiga bulan aku tidak ke sekolah. Pertukaran dari SMAH mengambil masa yang begitu lama sekali rupa2nya.Selepas pendaftaran..aku melangkahkan kaki ke kelas di mana aku ditempatkan iaitu 6 RB, tak betul rasanya langkahan kakiku ketika itu..kerana banyak mata tertumpu ke arahku.Malunya aku... hanya Tuhan sahaja yang tahu.
          Kawan-kawan,
          Salam pertama yang aku hulurkan disambut dengan hati yang riang.Tak terasing rasanya aku di situ meskipun aku lewat mendaftar pada ketika itu.
          Kalian dah banyak belajar,sedangkan aku....Dah lama aku tinggalkan subjek Sejarah,kini aku kena berhadapan dgn subjek itu yang sememangnya aku tak suka...mengingat tarikh-tarikh...memang kelemahan aku,tapi kalian banyak membantu..nota2 kalian pinjamkan.Selepas seminggu mendaftar..aku kena berhadapan pula dgn ujian dan peperiksaan...Aduhai hanya Tuhan sahaja yang tahu..Mujurlah aku masih mampu..terkejut juga kerana baru 2 minggu belajar dapat juga aku 2 Prinsipal meskipun grednye tak seberapa ok...tapi masih ok lah....
          Semalam salam Nah bersambut di dada FB...bayangkanlah..sudah hampir 23 tahun tak bertemu....terharu sangat rasanya hati aku...bertemu kembali dengan rakan yang terbaik meskipun hanya di ruang udara...begitu mengusik kalbu. Terima kasih Nah kerana masih ada hadiah buat persahabatan kita...Masih banyak cerita yang boleh kita kongsikan. Coretan ini hanya sekadar melepas rindu 23 tahun yang lalu.



Cutenye Teddy Bear hadiah dari Nah....
 

No comments:

Post a Comment