photo 627201q5jaigt1eg.gif

Wednesday, January 4, 2012

2012

Sedar tak sedar hari ni dah 4hb Januari 2012, hari pertama ke sekolah. Hari ni kat sekolah pulak ada pemantau namun aku tak kisah la...sebab semuanya dah beres seminggu yang lalu. Untung juga sebab mesyuarat guru kat sekolah aku buat awal..esoknya terus meeting panitia..Alhamdulillah semuanya berjalan dgn lancar. Bila la agaknya tugas panitia BM ni nak diserahkan kepada orang lain? Bukan aku tak mampu nak tanggung tanggungjawab tapi pada hemat aku la..biarlah tugas tu diserahkan kepada cikgu2 lain pulak..biar semua merasa dan ada pengalaman. Memang kdg2 tertekan juga jadi KP ni terutama sekali bila time pelawat/ pemantau datang ke sekolah ataupun time result keluar, aku la agaknya insan yang paling KECUT perut nak dgr result terutamanya dlm subjek BM..meNINGKAT ke meNURUN??...memang la kadang-kala tu ada naik turunnya tapi yang pastinya target aku untuk murid2 yang aku ajar ada peningkatan. Tahun ni tanggungjawab yg berat lagi perlu aku pikul kerana diberi tanggungjawab mengajar kelas pertama daripada 6 kelas..iaitu Tahun 6P dan 5P, rasa terbeban juga la sbb nak pastikan keCEMERLANGan. Banyak lak buku yang perlu ditanda..maklum la sekelas 42 orang murid. 

Walau apapun aku harap yang terBAIK buat anak2ku dan anak2 didikku. Angah dah dapat masuk sekolah yang dia minat..nak jadi chef kononnya. Pergilah Angah...ibu doakan mudah2an Angah berjaya mengejar impian. Untuk Along pulak.. ibu ucapkan Tahniah sebab dah lulus ujian memandu hari ni...kereta Kancil ibu tu...Along guna jelah...tapi kena hati-hati la...bukan kerana ibu sayang kat kereta tu tapi ibu lebih sayangkan nyawa Along. Achik pulak memang bergaya ke sekolah hari ni..segak berbaju biru cuma badan je berisi sikit. Untuk sahabat2 semua aku nak ucapkan juga Selamat Tahun Baru Masihi 2012 biarpun dah 4 hari kita di tahun 2012. 
Dear January,
                       How is February? Please tell March that April said May will be coming before June, I heard that July is getting married in August, How about September and her kids? Please send my greetings to October and don't forget to tell November that all my friendswho reading this will have a wonderful December again!!! 
Have a Happy New Yéar 2012.

No comments:

Post a Comment